ben

音乐
是心灵最好的慰寄
聆听
胜过所有的言语

私人音乐小站

© ben

Powered by LOFTER
  • I Sing I Swim

I Sing I Swim
by Seabear

I Sing I Swim - Seabear

冰岛乐队Seabear的音乐以清新、自然、质朴的民谣为主,偶尔点缀一些晶莹剔透的电音。他们的歌曲很舒缓犹如微风拂面,配器以吉他、口琴、小提琴、曼陀铃等原生乐器为主,还有可爱、纯净如孩童般的和声也是Seabeard的一大特色,如梦似幻极为美妙


I sing I swim选自专辑《The Ghost That Carried Us Away》,整张专辑没有半点的华丽和不实,都是一种自然的展现。颤抖的吉他颤音和有趣的鼓击,口琴,弦乐,温暖的Vocal,唯美,安静,值得慢慢欣赏。


When the birds are sleeping
鸟儿睡觉了
That's when the trees sing
树就唱起歌来
You left your winter clothes'
你忘了你的冬衣
And your teeth marks in my skin
和留在我皮肤上的齿印

So shake the leaves' off the trees'
所以把树叶从树上摇下来吧
Watch them float down the stream
看它们顺着小溪而下
Your son' your daughter
你的孩子们
Swimming in the water
在水里畅游

And I miss you' even when you're around
我想你 即使你就在身边
I'm a black cloud'
我就像朵乌云
Sending lightning to the ground
把光传送到地面

So darling please' show your teeth
所以亲爱的 请微笑吧
Just one more dance to help me sleep
再跳一支舞让我入眠
cold water eyes
寒冷的泉眼
Fill the past with friendly nights
用舒适的夜晚填满过去
Human skin' can be hard to live in
人类的皮肤 让我很难在其中生存
You'll feel better in the morning
你会在早晨觉得舒服点
Wash your hands in the lake
在湖中涤荡你的双手
You've got a heart
你得到一颗心

Trails lost in the snow
足迹在下雪天消失
Make way for winter's eerie glow
为怪诞的冬天让路
And that black rock in your bedroom
卧室里的黑色岩石
I hope you'll climb it soon
我希望你会爬上它
In your boat' tied to a tree
你那只绑在树上的小船里
I hope you'll find the sea
我希望能尽早找到大海

Throw me a dream please' it's been a dreamless sleep
给我一个梦 这是个无梦的睡眠
For such a long time' such a long time
这么久了
Sing myself awake
歌声唤醒我
Watch the branches break
看树枝折断
No one could ever take your place
没有人可以取代你

Wash your face in the lake
在湖里清洗你的脸
You've got a diamond under your skin
内心洗涤成一颗璀璨的钻石

发表于2017-05-19.25热度.