ben

音乐
是心灵最好的慰寄
聆听
胜过所有的言语

私人音乐小站

© ben

Powered by LOFTER
  • So This Is Goodbye (Original Version)

So This Is Goodbye (Original Version)
by William Fitzsimmons

So This Is Goodbye (Original Version) - William Fitzsimmons

大胡子william,却吟唱着如此细腻动人的民谣。歌声舒缓深情,如同一片和煦的阳光四处蔓延。

把一首分手歌唱出温暖感觉,也只有他了。。。


The thing never now, were you
一切都变了
You're gone and I won't see you anymore
你离去了 我再也看不到你了
You left my love on the run
你抛下我对你不息的爱
And said that you were leaving
并且说着你要离开了


And you won't come home again
你再不会回来了
And you won't come home again
你再不会回来了


And I'll miss you like you're dead
我会想你 就如你化土归尘
But I never got to grieve you
可我绝不会哀悼你
Cause I saw you
因为我看见你
In the arms of someone else
坠入他人怀中


So your phantom follows me
你的身影挥之不去
Like a child would his mother
就如幼童离不开母亲
Or a lover who never said goodbye
亦如一个从未提出分手的恋人
It's only saying goodbye
不得不说声再见了


And I cry myself to sleep
我含泪入睡
And you thought I was happy
你以为我很快乐
I was lonely
其实我无比孤单
Had nowhere to go
无处可去


And I heard that you moved on
我听说你搬走了
Found a brand new family
拥有一个全新的家庭
And changed your married name
并随夫姓
And everything has changed
一切都变了


And I'll miss you like you're dead
我会想你 就如你化土归尘
And find a way to grieve you
可我绝不会哀悼你
Cause I need to
因为我看见你
Try and start again
坠入他人怀中


And your ghost will have to leave
你的身影挥之不去
Like a child would his mother
就如幼童离不开母亲
Or a lover
亦如一个陷入爱恋的人
Who has to say goodbye
不得不说声再见了


So this is goodbye
所以这就是告别了

发表于2017-04-16.5热度.