ben

音乐
是心灵最好的慰寄
聆听
胜过所有的言语

私人音乐小站

© ben

Powered by LOFTER
  • Buy Me A Rose

Buy Me A Rose
by Kenny Rogers

Buy Me A Rose - Kenny Rogers

《送我一朵玫瑰》 - 乡村歌手肯尼•罗杰斯(Kenny Rogers)一首温馨质朴的歌曲


He works hard to give her all he thinks she wants
他努力工作为了给她他认为所有她想要的
A three car garage, her own credit cards
但是这却使她心碎 因为没有什么是为了她的心
He pulls in late to wake her up with a kiss good night
他回到家已是深夜 用晚安吻把她唤醒
If he could only read her mind, she'd say:
如果他能读懂她的心 她将会说
Buy me a rose, call me from work
给我买支玫瑰 工作时给我打个电话
Open a door for me, what would it hurt
为我打开门 这样你会难受吗
Show me you love me by the look in your eyes
用你的眼神告诉我你爱我
These are the little things I need the most in my life
这些小事情就是我生活中最需要的

Now the days have grown to years of feeling all alone
现在 寂寞的感觉持续了数年
And she can't help but wonder what she's doing wrong
当她坐下来 想 是否她所做的一切都是错的
Cause lately she'd try anything to turn his head
因为最近她不顾一切仅仅想让他回头
Would it make a difference if she said:
会不会有所不同 如果她说的话 如果她说的话
Buy me a rose, call me from work
给我买支玫瑰 工作时给我打个电话
Open a door for me, what would it hurt
为我打开门 这样你会难受吗
Show me you love me by the look in your eyes
用你的眼神告诉我你爱我
These are the little things I need the most in my life
这些小事情就是我生活中最需要的

And the more that he lives the less that he tries
生活的越久
To show her the love that he holds inside
他向她展示的越少 他心中的爱
And the more that she gives the more that he sees
她给的越多 他越明白
This is a story of you and me
这就是我们之间的故事
So I bought you a rose on the way home from work
所以 下班回家的路上 我给你买支玫瑰
To open the door to a heart that I hurt
为我伤过的那颗心打开门
And I hope you notice this look in my eyes
我希望你能注意到我眼中的这份爱
Cause I'm gonna make things right for the rest of your life
因为在你余生里我要正确地做每一件事
I'm gonna hold you tonight
今晚我要抱着你
Do all those little things
做所有这些小事情
For the rest of your life
为你接下来的生活

发表于2020-06-23.