ben

音乐
是心灵最好的慰寄
聆听
胜过所有的言语

私人音乐小站

© ben

Powered by LOFTER
  • Positively 4th Street

Positively 4th Street
by Bob Dylan

Positively 4th Street - Bob Dylan

这首歌出现在电影《我不在那儿》中,片段中歌曲与剧情结合得天衣无缝,讽刺了那些虚伪和粉丝和朋友,酣畅淋漓。同时,凯特·布兰切特的反串鲍勃·迪伦的表演让人拍案叫绝,举手投足之间都有鲍勃·迪伦的风采,消弱的身体、穿皮夹克、显眼的发型和墨镜、散漫的深情,手上的香烟,飞舞的手势。这是一种帕蒂·史密斯式的雌雄同体感。

You got a lotta nerve

你丫胆子不小

To say you are my friend

敢说是我的朋友

When I was down

当我倒霉的时候

You just stood there grinning

你就在旁边嘲笑

You got a lotta nerve

你丫胆子不小

To say you got a helping hand to lend

说你为朋友两肋插刀

You just want to be on

我看你无非就是

The side that’s winning

墙头草随风倒

You say I let you down

你说是我让你堕落

You know it’s not like that

但你明白不是那样的

If you’re so hurt

如果你受了伤害

Why then don’t you show it

为什么不让大家都知道呢

You say you lost your faith

你说你丧失了信仰

But that’s not where it’s at

简直就是胡扯

You had no faith to lose

你根本就没什么信仰

And you know it

你丫自己也知道

I know the reason

我知道是什么原因

That you talk behind my back

你老在背后说我

I used to be among the crowd

我原来混过的那帮人

You’re in with

里面也有你在

Do you take me for such a fool

别以为我那么傻

To think I’d make contact

想跟你们丫混

With the one who tries to hide

一个个把自己藏那么深

What he don’t know to begin with

成天就知道装B

You see me on the street

你在街上碰到我

You always act surprised

总是装作很意外

You say, “How are you?“ “Good luck“

嘴里说着你好,好运

But you don’t mean it

其实你根本不是那意思

When you know as well as me

当你知道你跟我一样

You’d rather see me paralyzed

宁愿看着对方完蛋

Why don’t you just come out once

为什么你不马上跳出来

And scream it

冲我挑明了

No, I do not feel that good

不,我 一点也没觉得那种感觉有多好

When I see the heartbreaks you embrace

当我看着你伤心失意的时候

If I was a master thief

如果我够贼

Perhaps I’d rob them

也许我能处理好这些事

And now I know you’re dissatisfied

现在我是知道你很不满

With your position and your place

在你的地盘你的位置

Don’t you understand

但是你要知道

It’s not my problem

那不是我的问题

I wish that for just one time

我愿望有那么一次

You could stand inside my shoes

你站在我的立场想想

And just for that one moment

也真想有个机会

I could be you

我能去理解你

Yes, I wish that for just one time

是的,我愿望有那么一次

You could stand inside my shoes

你站在我的立场想想

You’d know what a drag it is

你就会明白你被什么拖累

To see you

瞧你丫那德行

发表于2019-03-20.2热度.