ben

音乐
是心灵最好的慰寄
聆听
胜过所有的言语

私人音乐小站

© ben

Powered by LOFTER
  • Photograph

Photograph
by Ed Sheeran

Photograph - Ed Sheeran

You still have possibities, It's a luxury        

                            ----   《遇见你之前》




Loving can hurt
爱让我痛心
Loving can hurt sometimes
有时,爱能让我感到痛心
But it’s the only thing that I’ve known
这是我唯一清楚的事


When it gets hard
但一切都举步维艰
You know it can get hard sometimes
你知道,有时爱情面前困难重重
It is the only thing that makes us feel alive
这也是唯一能让我们感受到彼此的事


We keep this love in a photograph
我们把爱定格,存入相册
We made these memories for ourselves
为彼此留下难忘的回忆
Where our eyes are never closing
我们不会闭上双眼,看着你的眉眼如初
Our hearts hearts were never broken
我们的心也不会再支离破碎
And times forever frozen still
美好就定格在此刻


So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans
然后,你就能把我放进你破洞牛仔裤的口袋
Holding me close until our eyes meet
深情相拥,目光交织
You will never be alone
你不会再孑然一身
Wait for me to come home
等我重回你的身旁


Loving can heal
爱能愈合我的心
Loving can mend your soul
爱能抚慰你受伤的心灵
And it’s the only thing that I’ve known
这是我唯一清楚的事


I swear it will get easier
我发誓,这一切都会变得简单明了
Remember that with every piece of ya
我会记住与你的点点滴滴
And it’s the only thing to take with us when we die
这也是当我们逝去时,唯一能陪伴我们的美好


We keep this love in a photograph
我们把爱定格于照片中,把它存入相册里
We made these memories for ourselves
为彼此留下难忘的回忆
Where our eyes are never closing
我们永不会闭上双眼
Our hearts were never broken
我们的爱也不会再经受风雨
And times forever frozen still
美好就定格在此刻


So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans
然后,你就能把我放进你破洞牛仔裤的口袋
Holding me close until our eyes meet
深情相拥,目光交织
You won’t ever be alone
你不会再孑然一身
And if you hurt me that’s okay baby
若有一天你伤害了我,我也会笑着点头
Only words bleed
只有那只字片语带着悲凉
Inside these pages you just hold me
总记得你我深情相拥的画面
And I will never let you go
我不会放开你的手,不会让你离开我
Wait for me to come home
等我回到你的身旁,将你抱紧


And you could fit me inside the necklace you got
你可以把我的照片放进那条
When you were sixteen
你十六岁那年买的项链里
Next to your heart right where I should be
靠近你的心,聆听你的心跳,那才是我的归属
Keep it deep within your soul
把我深埋在你的心里


And if you hurt me
若你伤害了我
But that’s okay baby
那没关系,宝贝
Only words bleed
只有那只字片语带着悲凉
Inside these pages you just hold me
只会记得你我相拥的温馨画面
And I won’t ever let you go
我不会放开你的手


When I’m away
当我远行的那天
I will remember how you kissed me
回想起的永远都是你
Under the lamppost back on 6th street
在第六大道街灯下与我贴近双唇的画面
Hearing you whisper through the phone
我还依稀能听见你在电话里的喃喃细语
Wait for me to come home
等我回到你的身旁,将你拥紧

发表于2017-12-15.3热度.