ben

音乐
是心灵最好的慰寄
聆听
胜过所有的言语

私人音乐小站

© ben

Powered by LOFTER
  • Wish U Were Here

Wish U Were Here
by Bliss

Wish U Were Here - Bliss

我和你相遇、相爱、相伴随
我和你分居两地,度过一段时间
我对你的怜惜,以及痛苦
你对我的依恋,以及不幸
我和你,灵魂相亲又相离
所有的这些都是偶然的

我和你一样,来自父母的
偶然的相遇、相爱、相伴随
来自他们偶然吃到的食物
偶然获得的性别
我们长大,听凭偶然的风吹
偶然的人世像骰子摇晃
得出一个结果
红的是一点血
流的是两行泪
只有这是必然的


------韩东《我和你》

_____________


like waves to the shore
part of the ocean
the stars high above
part of the sky
就像波涛之于海岸
就像星辰之于夜空

now i drift to you
i dream of a river
a water so blue
wish i could live there
我飘向你
梦中的河流如此湛蓝

wish you were here…
愿你在此驻留

like the air that i breathe
u'll always be there
the wings that i need
when i wanna fly
就像我呼吸的空气
就像我飞翔的双翼

now i drift to you
i dream of a river
a water so blue
wish i could live there
我飘向你
梦中的河流如此湛蓝

wish you were here…
愿你在此驻留

发表于2017-11-09.25热度.