ben

音乐
是心灵最好的慰寄
聆听
胜过所有的言语

私人音乐小站

© ben

Powered by LOFTER
  • Autumn Leaves(CLP)/Eric Clapton/2010

Autumn Leaves(CLP)/Eric Clapton/2010

Autumn Leaves(CLP)/Eric Clapton/2010 -

假如潮水不断以记忆的速度 
我以同样的心,假如潮水曾经 
曾经在我们分离的日与夜 
将故事完完整整地讲过一遍了 
回旋的曲律,缠绵的 
论述,生死俯仰 
一种迢迢赶赴的姿势 
在持续转凉的海面上 
如飞鸟飞越行船残留的痕迹 
深入季节微弱的气息 
假如潮水曾经 
我以同样的心


------杨牧


世界摇滚史上的传奇吉他手,素有布鲁斯摇滚乐“吉他上帝”之称的Eric Clapton


Autumn leaves -Eric Clapton
   
The falling leaves drift by my window,落叶顺着我的窗飘摇 
The autumn leaves of red and gold, 赤红的、金色的落叶 
I see your lips, the summer kisses,我似乎看到你的唇、那夏之吻 
The sunburned hands I used to hold, 还有那我习惯握着的,晒黑的手 
Since you went away the days grow long, 日子因你的离开而变得慢长 
And soon I'll hear old winter's song, 不久我会听见冬季的老歌 
But I miss you most of all, my darling, 但我最想念的是你,我亲爱的 
When autumn leaves start to fall,在秋叶开始飘落的时候 
   
Since you went away the days grow long, 日子因你的离开而变得慢长 
And soon I'll hear old winter's song, 不久我会听见冬季的老歌 
But I miss you most of all, my darling,但我最想念的是你,我亲爱的 
When autumn leaves start to fall, 在秋叶开始飘落的时候 
I miss you most of all, my darling, 但我最想念的是你,我亲爱的 
When autumn leaves start to fall.在秋叶开始飘落的时候

发表于2017-10-24.8热度.