ben

音乐
是心灵最好的慰寄
聆听
胜过所有的言语

私人音乐小站

© ben

Powered by LOFTER
  • On a Slow Boat to China

On a Slow Boat to China
by Luke Thompson

On a Slow Boat to China - Luke Thompson

Luke Thompson,一位来自新西兰的独立音乐人。2008年发行专辑《Here on the Ground》受到瞩目。曲风受到Don McLean, Bob Dylan, Leonard Cohen, Ray LaMontagne等人的影响。On a Slow Boat to China旋律优美,虽然忧伤但也有坚定。纯真的年少梦想,你还在吗?


“On a Slow Boat to China”,是一句俚语,一艘船从欧美驶向中国,是一个漫长的旅途,当说到“a Slow Boat to China”时,通常暗指他们将会花很长的时间去实现自己的梦想。


   I was young when I set out
启程时我还年少
I can hardly remember
回忆模糊
Oh the tales that I could tell you
如果我还能记得
If I only could remember
那些冒险的故事
And the fog it is drumming
烟雾缭绕鼓声相随
And the new world is coming
拨开新世界的面纱
Oh this song I will be humming
我即兴哼出的小曲
When the words wont come out
没有歌词来定义
On a slow boat to China
在驶向中国的小船上
I will be, I will be
我将会,定会
In the sea, when we get there
当我们到达远方
We will see what will be
就知道我们会变得怎样
On a slow boat to China
在驶向中国的小船上
I will be, I will be
我将会,定会
We will see when we get there
当我们到达远方
What will be
我们会变得怎样
Now I’m old I am weathered
饱经风霜的我不再年轻
my beard is long and white
鹤骨霜髯
I have seen many crawling winters
在这摇摇欲坠的船上
on this sleepy ark
我经历了多少漫长的冬季
still we go for our fathers
为了祖祖辈辈还在前行
and we go for the lost
为了那些迷失的人
still we go ever on
我们还在前行
into the common dark
去往未知的远方
On a slow boat to China
在驶向中国的小船上
I will be, I will be
我将会,定会
In the sea, when we get there
当我们到达远方
We will see what will be
就知道我们会变得怎样
On a slow boat to China
在驶向中国的小船上
I will be, I will be
我将会,定会
We will see when we get there
当我们到达远方
What will be
就知道我们会变得怎样
On a slow boat to China
在驶向中国的小船上
I will be, I will be
我将会,定会

In the sea, when we get there
当我们到达远方      

发表于2017-09-04.22热度.